Kaip dažnai mes staiga suprantame, kad aktyvūs pardavimai mums padarė tokią įtaką, jog staiga įsigijome daiktą, kurio mums nereikia ir net nebėra kur dėti? Tokių dalykų tikrai pasitaiko, net nesinori apie tai galvoti, ar ne? Ir visgi, jeigu kažkas vykdo tuos aktyvius pardavimus ir pavyksta parduoti. Kaip?
Piramidinio marketingo principai
Vienas iš būdų, kuriuo vykdomi aktyvūs pardavimai, ir kuris Amerikoje netgi yra uždraustas – tai piramidinis marketingas. Jo principu veikia tokios kompanijos kaip Herbalife ar Mary Kay. Šių pardavimų schema yra pirmiausia privilioti į savo tinklą kuo daugiau pardavėjų – konsultantų, kurie nuolatos produktus perka patys ir jau vien dėl to sudaro labai didelę pelno dalį šiai bendrovei. Kitas dalykas, tie pardavėjai visgi yra ruošiami pardavinėti, taigi, vyksta visokie kursai, mokymai, ir jų metu žmonės įgauna pasitikėjimo savimi bei eina pardavinėti savo produkcijos. Taigi, įmonei piramidinis marketingas neša visada sėkmę, nes visą produkciją, pirmiausia, perka patys konsultantai, o taip pat jie jaučia spaudimą parduoti, todėl visa tai ir pardavinėja. Be to, piramidinio marketingo principas veikia taip, kad tinklas nuolatos plečiasi.
Istorijos svarba
apskritai, galvojant pardavinėjamo dalyko strategiją (taip, ji būtina), reikia galvoti apie istoriją. Žmonėms, kurie perka, yra labai svarbi istorija. Istorija to, kas sukūrė prekę, istorija to, kas ją naudoja, istorija to, kas ją pristato ir pardavinėja. Tai gali nulemti labai daug. Tačiau neužtenka tik faktų. Galvojant būtina yra mąstyti būtent apie pačią istoriją. O istorijas pasakoti reikia mokytis atskirai. Kad galėtumėte pasakoti, turite ir skaityti. Ir yra kitas panašus dėsnis:
Kalbėti reiškia išklausyti
Tikrai taip. Vykdant aktyvius pardavimus, jūs bandysite savo prekę parduoti konkretiems žmonėms, tą darysite. Taigi, turėsite kalbėti, stengdamiesi pasakyti tai, kas aktualu pirkėjui. Bet kaip žinosite, kas aktualu, jeigu neklausysite to žmogaus. Tad prieš pradedant pasakoti savo istorijas ir pristatinėti daiktus, išklausykite žmogaus. Užduokite jam klausimus, tačiau nedarykite to tarytum tardytume ir bandytumėte jį nuvilti. Taigi, pasistenkite būtent taip viską daryti ir galbūt išgirdę svarbius dalykus, jau galėsite žmogui pasiūlyti prekę taip, kad šis jos nenorės atsisakyti.
Meškerė ir jaukas
Nepamirškite, kad reikia žuveles vilioti jauku, kol jos praryja kabliuką. O kai tik praryja – užkirsti ir traukti į krantą. Tai ne tik principas, galiojantis žvejyboje, bet ir principas, galiojantis aktyviuose pardavimuose.