Praėjusią savaitę vykusių kalbų dienų metu mokykloje pristatytos vertimo paslaugos. Šių metų kalbų dienos tema ir buvo vertimai. Programoje buvo tokios dalys kaip supažindinimas su vertėjo darbu, vertimų biurų apžvalga ir praktiniai vertimo seminarai. Taip pat ir pažintys su vertėjais.
Diskusijos su vertėjais
Moksleiviams buvo įdomi diskusija su vertėjais. Moksleiviai norėjo žinoti, kaip tapti vertėju. Ką reikia studijuoti ir kokius egzaminus jau mokykloje išlaikyti tam, kad vėliau galėtum tai studijuoti. Taip pat klausė, ar sunku gauti tokį darbą ir ar daug galima uždirbti. Vaikams buvo įdomu, ar toks darbas smagus. Panašu, kad buvo tokių vaikų, kurie iš tiesų susidomėjo tokiu darbu ir gal net ateityje norėtų jį pabandyti. Taigi, po diskusijos visi turėjo gerą progą sudalyvauti ir praktiniame užsiėmime, kuriame buvo galima išbandyti savo jėgas
Praktiniai vertimo užsiėmimai
Pirmąją dieną vaikai buvo supažindinami su vertimo taisyklėmis. Taip pat buvo patiekiamos įvairios vertimų tekstų grupės: techniniai, teisiniai, meniniai. Įdomu, kad net verčiant tuos tikslius dokumentus, gavosi daugiau mažiau meniniai. Nieko nepadarysi, kartais vertimai būna tikrai tokie, kad nežinant, kaip kažką išversti, pavyksta tik laisva interpretacija. Žinoma, visi turi siekti to, kad galėtų kokybiškai ir tiksliai išversti tekstus.
Vyko šventė
Tradiciškai kalbų savaitės šventė buvo uždaryta šventiniais renginiais. Visa salė mokytojų braukė ašaras tada, kai dainavo vaikų choras, taip pat ir abiturientų, kurie jau šiais metais paliks mokyklą. Atėjo ir vaikų tėvai, kurie irgi verkė į savo kostiumėlių rankoves. Mokytojos, direktorius ir jo pavaduotojos sakė įvairias kalbas, kurios šiek tiek prailgo. Po to vyko vaišės, kurias surengė mokytojų ir tėvų komitetas, prieš tai susimetęs šiek tiek pinigų ir užsakęs šiuos stalus. Vaikai jau paslapčia ėmė dinginėti už kampo, kur rūko į dangų nuodėmingas cigaretės dūmas. Tačiau niekas nieko nepastebėjo ir rūkančių nepagavo.Visos šventės mokykloje baigiasi taip pat ir negali tikėtis, kad šventes kažkaip kitaip vaikai pabaigs.
Kitą savaitę vėl prasidės įprastos pamokos. Vieni vaikai mokosi anglų kalbą, kiti prancūzų. Kaip antros užsienio kalbos yra pasirenkamos rusų arba vokiečių, tačiau mokykla norėtų, kad būtų galima mokytis ir italų kalbos. Vaikai norėtų išmokti kalbų, nes jie supranta, kad su kalbomis tampi atviresnis pasauliui ir beveik gali atsidurti ten, kur nori, gali keliauti ir pamatyti daugiau visko.